Lodě na prodej

Rinker 250 (2)
More details
![]() |
Služby | ![]() |
Servis lodí | ![]() |
Prodej lodí | ![]() |
Příslušenství k lodím a prodej dílů |
![]() |
Pobočky a doprava |
Dokument bez názvu
Zde záleží hlavně na tom, zda máme nebo ne proveden antivegetační nátěr. V případě že nemáme, je zapotřebí loď každopádně vyzdvihnout.
Pokud máte nátěr proveden, záleží na tom, v jakém je stavu, aby byl schopen vzdorovat osmóze. Jestliže po vyzdvižení nemáme možnost umístit loď do hangáru, je pro ní lepší, když ji ponecháte ve vodě, kde nebude tolik ponechána na pospas velkým výkyvům teplot okolního prostředí. Přes zimu nejsou též dobré podmínky pro růst vegetace, takže není nutno se obávat nadměrného zarůstání. V každém případě je nutno loď počátkem jarního období vyzdvihnout, aby se trup očistil, obnovil nátěr a provedly práce, které nelze udělat na vodě (např. výměna oleje v Z-náhonech apod.)
Akumulátory jsou důležité příslušenství lodi a je jim potřeba věnovat potřebnou péči. Jejich údržba je často podceňována a ve většině případů se poškodí v nejméně vhodnou dobu. U akumulátorů je potřeba dbát na pravidelnou kontrolu hladiny elektrolytu, čistotu spojení mezi kontakty a svorkami kabelů a jejich dobíjením.
Není dostačující nabít baterie pouze v případě příjezdu na loď, ale je nutno zajistit, aby se dobíjely a kontrolovaly minimálně každý měsíc. Tím se sníží riziko poškození a baterie nám budou sloužit dlouhou dobu. Obecně je životnost baterie okolo pěti let.
Výrobci předepisují u moderních motorů interval výměny 200 – 400 motohodin, anebo jedenkrát ročně, podle toho, co nastane dříve. U motorových lodí nastává ve většině případů interval časový a pro motor je lepší, když se náplň vymění před zazimováním lodi. Nový motorový olej má lepší vlastnosti i jako konzervátor částí uvnitř motoru. Dalším činitelem je i doba, po kterou nebude motor v činnosti. V případě, že se jedná o dobu delší než 6 měsíců, je nutno zakonzervovat i palivový systém motoru. Pro motor je ale lepší, pokud se alespoň jedenkrát měsíčně nastartuje a na zvýšené otáčky nechá zahřát na provozní teplotu, úplně ideální je v případě přejícího počasí udělat s lodí krátkou vyjížďku, aby se prohřála i převodná ústrojí, vhodné je to i pro těsnící kroužky hnacích hřídelí.
Stav anod je třeba pečlivě kontrolovat. Mnohdy je to opomíjeno a vede to ke zbytečným škodám na lodi. Hodně provozovatelů si často klade otázku, zda není něco na lodi v pořádku, když se jim anody opotřebovávají, ale opak je pravdou, pokud jsou anody „pojídány“, svědčí to o jejich správné funkci. Měly by se měnit, když jsou opotřebovány z 50 %, protože tím přestávají plnit svou funkci.
Údržba týkového dřeva je často diskutovanou otázkou. Existuje na ní spousta zaručených receptů, ale ne všechny jsou správné. Základem je však nepoužívat na čištění žádné kartáče ani jiné předměty, kterými bychom mohli na dřevu udělat těžké škody. Ideální je použít houbu a saponáty běžně používané v domácnosti. Existuje spousta chemických prostředků k ošetřování teakového dřeva, ale při jejich použití je také zapotřebí dbát opatrnosti a před použitím je raději vyzkoušet na nějakém místě, které není tolik viditelné, abychom viděli s jakým výsledkem se dílo podařilo. V žádném případě nedoporučuji před sezónou ošetřovat týk napuštěním olejem, protože po namočení se stává podlaha kluzištěm. Použití oleje je lepší provést spolu se zazimováním lodi, aby se přes zimní období mohl olej vstřebat. Pravidlem je, aby po každém čištění se ošetřená plocha opláchla dostatečným množstvím vody (v žádném případě použití tlakové vody!). V případě, že byl týk ošetřován nesprávným způsobem, objeví se v jeho struktuře vydřené rýhy, které se potom mohou odstranit pouze vybroušením do hladka.
Gelcoat bývá často vizitkou, jak je o loď pečováno. Je dán napospas povětrnostním vlivům a dalším nepříznivým činitelům, jako je UV záření apod. Z toho důvodu je mu třeba věnovat náležitou pozornost. Zvláště náchylné jsou pak tmavé odstíny různých barev, které po určité době začnou ztrácet svůj původní odstín a blednou. Co se týče údržby, je důležité po jízdě celou loď omýt proudem vody, případně s použitím šamponů, abychom spláchli sůl, která po zaschnutí jde již omýt obtížněji. Na údržbu gelcoatu existuje množství leštěnek od různých výrobců a lze si vybrat z celé škály od přípravků určených na nové lodi až po regeneraci starých a zašlých gelcoatů. Každopádně pokud chceme, aby náš gelcoat vypadal stále hezky je důležité minimálně jedenkrát ročně při vyzdvižení lodi z vody celou loď vyleštit, důkladně zkontrolovat stav a případná poškození opravit. Zvláště důležité je také každým rokem obnovit antivegetační nátěr lodi, protože ten je důležitým prvkem kromě antivegetační ochrany také před vznikem osmózy. Podcenění této skutečnosti může vést k vážným následkům a jejich odstranění není lacinou záležitostí.
Správná funkce toalet nám bude sloužit bez problémů při dodržení několika pravidel. V prvé řadě je toaleta určena k vykonání tělesné potřeby a ne jako odpadkový koš. Musíme si také uvědomit, že odpadní potrubí v prostorách našich bydlišť je provedeno z trubek velkých průměrů, kdežto na lodi je odpadní vedení hadicí o průměru několika centimetrů a z toho důvodu je si nutno uvědomit, že to, co snese toaletní mísa v našem domově, může být zdrojem problému na lodi. Stačí použít více papíru a máme zaděláno na problém s čištěním ucpaného odpadu. Na lodích vybavených fekální nádrží je lépe omezit toto zařízení opravdu jen v nutných případech, protože po pár letech používání se zpravidla objeví nepříjemný zápach, i když je systém těsný a nikde nedochází k průniku splašků do trupu. Co se týče údržby tohoto zařízení, je dobré po každém vyprázdnění nádrže vpravit do ní chemikálii určenou k tomuto účelu a koncentrovat ji několikerým spláchnutím naprázdno. V každém případě je však nutné při zazimování lodi nádrž několikrát vypláchnout a vyčerpat a opět koncentrovat chemikálii.
![]() |
Adresa |
Kontakt |
O nás |
JUPABOAT U Dýhárny 1162 Kralupy nad Vltavou 278 01 Kralupy nad Vltavou 1 |
M +420 602 566 476 |
Firma JUPABOAT je autorizovaný servis MERCURY MARINE. Záměrem firmy je poskytnou zákazníkovi kompletní a kvalitní servis lodí a příslušenství. Našim zákazníkům dovážíme náhradní díly z USA od předních světových výrobců. |